Periodontolog Gdańsk

Czym zajmuje się lekarz PERIODONTOLOG (PARADONTOLOG) a czym lekarz PROTETYK – specjalista estetyki uśmiechu?

Parodontoza, zapalenie przyzębia, zapalenie dziąseł, krwawienie dziąseł, recesje dziąseł, skaling i kiretaż, jak również schorzenia w zakresie błony śluzowej jamy ustnej, tym zajmuje się lekarz periodontolog. Wykonuje również zabiegi chirurgiczne w zakresie przyzębia i dziąseł takie jak: pokrycie recesji np. tkanką łączną, pogłębianie przedsionka jamy ustnej, poszerzanie strefy dziąsła  metodą przeszczepu nabłonkowego, plastyka dziąseł (gingiwectomia), plastyka wędzidełek jamy ustnej. W zakresie kieszonek przyzębnych, periodontolog wykonuje kiretaż otwarty, zabiegi płatowe i regeneracyjne. Przed leczeniem protetycznym w przypadku głęboko zniszczonych zębów lekarz specjalista wykonuje zabiegi wydłużenia koron.

W trakcie konsultacji, na podstawie badania jamy ustnej, parodontolog dokonuje oceny dziąseł, bada głębokość kieszonek, oraz dokonuje oceny zdjeć rtg., pod kątem wielkości utraty wyrostka kostnego, a następnie planuje leczenie kompleksowe: periodontologiczne, zachowawcze, endodontyczne oraz protetyczne.

Po ustabilizowaniu choroby przyzębia, w przypadku braków zębowych, lekarz dentysta, podejmuje działania, aby przywrócić pacjentowi zrównoważone żucie, stosując leczenie protetyczne takie jak: stałe uzupełnienia protetyczne – mosty, lub uzupełnienia ruchome: protezy szkieletowe, szynoprotezy, szkieletowe bezklamrowe (zasuwy, zatrzaski lub teleskopy).

W ramach poprawy estetyki uśmiechu, lekarz dentysta wykonuje korony porcelanowe lub licówki porcelanowe albo kompozytowe.

Periodontolog Gdańsk